veganskt i Stockholm!

När jag var till Stockholm igår, gick jag in på Hemköp (under store Åhlèns), och till min store förvåning, och glädje, hittade jag en massa veganska produkter. Jag köpte mandelmjölk och Rashers, men det fanns också hasselnötsmjölk, olika sorters soja- och rismjälk, desserter, "fisk"pinnar, korvar, marinerad tofu (pizza, någon?), schnitzlar (jag hann inte läsa på dom om dom var veganska, men allting annat var det, så varför inte?), mm. Som vanligt, så kostade det ganska mycket, men som uppiggning i kylen, så funkar det mer än bra. Hurra - veganska halvfabrikat i Sverige!

Apropå veganskt - jag är med i ett Vegan Secret Swap på Ravelry, som går ut på att plocka ihop ett paket med veganskt garn och andra trevligheter och ge till någon, och sedan få ett eget paket av någon annan. Så kul! Jag har väntat länge på nästa omgång av Vegan Pal, men det här går alldeles utmärkt medan jag väntar! 


Kommentarer
Postat av: Kristofer

Hej

Om du tyckte att Åhlens var bra så ska du besöka Goodstore (se "min" hemsaida). En vegansk affär där nästan allt är ekologiskt och till viss del rättvisemärkt. En otrologt bra affär. Själv kommer jag sällan därifrån utan att ha handlat för under 600 spänn.

Goodstore ligger på Skånegatan 92 på Söder. När du ändå är där i krokarna kan du besöka Söderveg som ligger på en paralellgata till Goodstore (Katarina bangata vet inte vilket nummer men den ligger närmare Götgatan än vad Goodstore gör) Söderveg är ett nyöppnat veganskt café. Hoppas du är kvar i STHLM så att du inte missar dessa två tips.

Du får inte missa Goodstore, det är ett måste. Det ägs av ett gäng unga hippa personer.

Postat av: malin

Tack för tipset! Jag kan inte begripa ett jag inte ens har vetat om Goodstores existens! Nästa gång jag åker in till Sthlm (jag bor i Nynäshamn, så det händer lite då och då), så måste jag ta med mig store plånboken och göra ett besök!

2008-01-15 @ 09:22:48
URL: http://malinmaskros.blogg.se/malinmorot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback