nu är det sommar igen!

Och vad är det som kommer varje sommar? Jo, jag vet, myggor, grillar, regn... Men också cirkusar - nu är dom ute på vägarna igen. Fall inte för tjatande barn, fall inte för dom söta hästarna - djuren på cirkusarna har det rent ut sagt skitdåligt. Och dom får det inte bättre för att folk går på cirkusarna och betalar för sig, dom får det inte sämre för att folk inte går - dom är utsatta för ett fruktansvärt plågeri vilket som. Det enda som gör skillnad, är att ni inte går, utan i stället väljer djurfri underhållning (det finns!) - till slut måste dom lägga ner djurdelen i sina program. Och om ni tänker på dom stackars djuren som blir avlivade om dom inte behövs på cirkusarna, berätta - vad skulle ni välja? Åratal av dagligt plågeri, eller att få slippa, helt och hållet? Helst skulle jag önska att det fanns någonstans dit dessa djur kunde ta vägen, någonstans där de kunde få leva resten av sina liv i lugn och ro, få dö av ålderdom, och bli ordentligt omhändertagna, tyvärr tror jag inte att sådana platser är speciellt vanliga. Kanske något att tänka på - hade jag möjlighet skulle jag själv rädda massor av dessa plågade djur, någon måste ju kunna?
Vet i alla fall att du som inte går på någon av alla dess djurcirkusar - du gör skillnad! 
(
Jag skrev ett par rader här också.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback