eureka!

Jag löste det! Eller snarare lillasyster maskros, som kom på födelsedagsfika igår (den enda, faktiskt - jag vet inte om jag uppskattar att föräldramöten planeras in på min födelsedag, av alla dagar!). Hon hade hört om en trevlig godsak, som vi var tvungna att prova, och jag rekommenderar er att göra det också. Det var väldigt gott, och smakade nästan lyxigt. Så här gjorde vi (hon):

Låt vanilj-tofuglass stå en stund i rumstemperatur så att den mjuknar. Blanda sedan i (till ett paket tofuline): tre passionsfrukter, ½ burk avrunnen krossad ananas och ca 1 dl kokosflingor. Ställ in i frysen igen så att den fryser till, det kan ta ett tag, så var ute i god tid. Glassen kan göras i god tid, ta bara ut den ur frysen en stund innan den ska ätas, så att den hinner mjukna lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback