problem att äta ute? vill köpa färdiglagat?

Jag har hittat en bra variant på vegansk färdigmat! På Sabis i Haninge Centrum och på Hemköp under stora Åhlèns i Stockholm har jag hittat matlådor från Bosphorus, som har olika meze-rätter. Jag har provat Bosporen, en vegansk meze-låda med grönbullar, bulgursallad, vinbladsdolma, tomatsås och en röra av röda linser. Den var helt ok, grönbiffarna och tomatröran var godast, kostade 69 kr, och var gott om mat för pengarna. Jag har också provat Sandwich Vega, en rejäl baguette med grönbullar, olivröra, aubergineröra, och bönor. 35 kr gick den på, jag blev mätt och den var riktigt god.
Så nästa gång du är på stan, och inte har lust att äta strips till lunch igen, gå in på närmaste mataffär och leta efter Bosphorus veganvarianter, köp en Brämhults juice, och ha en picknick i det gröna (det ska ju vara sommar strax, eller hur?!), snällt mot plånboken, gott i magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback