konst i stället för kläder

Har varit tyst här, men bloggat lite på mina andra bloggar (har några till...). Just nu känns inte kläder som min största prioritet - mest vill jag måla, och nätsurfa - jag kan inte riktigt slita mig från min nya dator. Jag har varit borta från jobbet ett tag, jag har problem med rygg/axlar/nacke (har haft de senaste 10 åren), och just nu känns det av mer än vanligt. Rätt jobbigt är att vänsterhanden är alldeles bortdomnad, den vill inte alls göra som jag vill - att knäppa BH:n blir till ett smärre projekt. Jag ska till doktorn om ett par veckor, förhoppningsvis sjukskriver han mig på deltid, så klarar jag förhoppningsvis att vara på Myrorna de månader jag har kvar.

Jag har missat förra personalköpet, och jag kommer inte att köpa nästa gång heller - jag har omprioriterat den här månaden, jag tänkte lägga dom pengarna på en workshop med Suzi Blu i stället. Men jag känner att jag verkligen måste lista de kläder jag allra helst vill köpa - jag vill inte komma sen och ångra att jag inte hann köpa någon av mina favoriter. Jag ska göra en omorganisering i min låda... Förresten vet jag varför man snackar om fattiga konstnärer och svältande konstnärer - konstartiklar (som färg tex) är inte billigt - klart att dom inte har råd med mat när dom måste köpa färgtuber för sina pengar!

Vädret har varit alldeles underbart - alla träd och buskar blommar och doftar underbart, solen skiner och det är varmt - och även de friskare vindarna är sköna. Det här är verkligen min favorittid på året, och så hösten - en riktigt klar, lite kylig höstdag. Min perfekta år, skulle bara innehålla försommar, höst, och så ett par veckor vinter i december.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0