första myr-dagen

Idag jobbade jag min första dag på Myrornas klädsortering. Det är 3½ år sedan jag jobbade där förra gången, men det känns som det var bara ett par månader sedan - väldigt mycket var sig likt! Inte minst alla fina kläder... Det tog sådär fem minuter innan mitt första fynd... En sak som har blivit mycket bättre, är personalköpet - nu får man köpa många fler plagg per köp, förut var det max fem plagg, nu är det max 2,5 kg - det är skillnad det! Om man inte råkar köpa en hellång päls, förstås... Med kläderna funkar det som så: Man får en flyttkartong, som man får lägga ner det man vill köpa, och sedan får man köpa två gånger i månaden. Min flyttlåda innehåller redan en hel del, efter en dag... Två klänningar från 40-talet, en 70-talskappa, en Kenzo-klänning, en spetsblus - bara för att nämna litegrann! Jag har bestämt mig för att sikta in mig på vackert vintage, oberoende av storlek, och om jag sedan råkar hitta plagg som passar nu, desto bättre! Kenzo-klänningen (med massor av underbara färgglada ränder!) kommer att bli urtjusig i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0