det här med våren...

Det har varit så himla fint och vårit väder ute den senaste veckan (tom i söndags, tyvker jag , fast det regnade - för det snöade inte), så jag har inte velat vinterklä mig. Och eftersom idag (läs imorse och nu på kvällen) är betydligt kyligare, och jag vägrade jacka, så fryser jag. Jag är på väg hem (mellanlandade bara på bibblan för lite data-lån), men gruvar mig, för det är KALLT! I morron får det vara hur mycket (eller lite) vår det vill - imorron tar jag koftan på mig!

Och så lite om Myrorna, förstås. Eller om min låda där. (Jag hade tänkt smyga mig till en bild på lådan i morse, men det var stängt till rummet där dom står...) Imorron är det personalköp, men jag har jobbat för kort tid för att få handla då. Lika bra, då jag har fått sala ihop till kattmat och -sand... Men om två veckor, då! Och min låda är fullare än vad jag hade tänkt mig så här snart, jag har bara lite kvar att fylla, innan locket blir ostängbart. Så jag försöker att inte gå runt och kika på kläd-ryttarna. Nu ligger det så många godbitar däri - klänningar och kjolar (en sjömansklänning som jag är störtförälskad i!), en kappa, en hatt, ett par strumpor (att användas med strumphållare), fyra underkjolar i olika färger, en kavaj som är från helt fel decennium, men röd/vit-prickig och alltså helt oemotståndlig. Och så en väldigt kluven sak - en pälsstola. Jag är väldigt för djurrätt, och tycker att djur ska springa i skogen, inte ätas upp eller göras till päls. Å andra sidan så kan jag tycka att päls är väldigt vackert (inte en hel pälskappa, men en liten jacka, eller en stola eller krage), om det är gammal päls förstås. Så inom mig är ett mindre slag - djurälskaren mot klädälskaren. Just nu är det faktiskt 1-0 till klädälskaren... 
Och så några nystan tunt virkgarn (jag hade tänkt prova på att virka handskar), och lite band och dyl. Förhoppningsvis får jag många plagg för nästa köps 2½ kilo, så jag får mycket plats att samla på mig mer saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0