om det ändå vore minusgrader!

Jag har alltid stickat och virkat, ibland också sytt. Ibland gränsar det till besatthet, ibland småputtrar det bara, ibland har jag ingen lust alls. Men på sistone har jag faktiskt stickat en del, trots det varma vädret ute (stickning går annars inte ihop med sommarväder), nu senast en mössa. Den är i svart, tjockt garn, i ett sick-sackigt mönster som gör att nederkanten blir uddig, och det blir hålmönster i vertikala ränder. Mössan känns lite 20-tal, så jag tyckte att det behövdes lite utsmyckning, så jag virkade och sydde på ett par blommor också. Riktigt nöjd blev jag! Är jag konstig som går och längtar efter minusgrader nu?



Det var så trevligt att virka blommor, så jag gjorde en till, lite större, som jag sydde på en hårklämma, och som jag nu har på mig som en liten hatt - söt om jag får säga det själv. Det fungerar väldigt bra till mitt nya hår och lite svart kajal, och jag känner mig inte ett dugg dum eller konstig när jag går ute med en stor blomma på huvudet, utan i stället känner jag att jag sträcker på ryggen och håller huvudet lite högre. Jag kommer absolut att fortsätta med huvudbonader av olika slag!



Jag ska försöka ta bilder som visar hur mina nyförvärv ser ut, utan att jag ser helt knasig ut, vilket jag har gjort hittills när jag har försökt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0