när kläder blir till konst

... eller jag törs aldrig någonsin använda den, för då faller den sönder!

Sedan jag första gången såg Huset Eliott då det begav sig på 90-talet (nu har jag serien på DVD - BRA köp!) har jag älskat kläderna från 20-talet, även om jag kanske inte skulle välja just den tiden för min garderob. Men jag har alltid drömt om att äga åtminstone en flapperklänning. När jag jobbade på Myrornas sortering för några år sedan, så hade jag den osannolika turen att snubbla över en. Den är väldigt skör, man får ta i den med silkeshandskar, och pärlorna håller på att falla av. Men den är underbar, och den är min. Även om den bor i en låda, inlindad i tyg. Men jag vet att jag har den, och ibland tar jag fram den och bara njuter. Och en del av tjusningen, är att jag bara betalade 120 kr för den, vilket gör den till ett väldigt billigt orginalkonstverk!

 
 

Kommentarer
Postat av: betty

åh jag älskar huset eliott. och din klänning!

2008-07-22 @ 20:11:30
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: maximalin

Tackar! Jag tittade just igenom 2:a säsongen - underbar! Märkligt nog så gillar jag nästan vardagskläderna mer än dom flashiga festkläderna!

2008-07-23 @ 13:12:38
Postat av: Joline

hej! Maila gärna om du skulle vilja sälja denna. Har letat ett bra tag efter en liknande, och är i behov av en ganska snart (:



2011-10-17 @ 21:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0