tillbaka till pointsen igen

Julen har väl gått si och så - jag har inte räknat några points, och jag har inte tänkt speciellt mycket på det jag har ätit, och sålunda har jag gått upp ett par kilo. Men jag har börjat räkna igen förra veckan (någorlunda...), och vågen har vänt neråt igen. Jag börjar på hunddagis igen imorron, efter att ha varit ledig i ett par veckor, och förväntar mig ett stort skutt neråt på vågen. Och när jag slutar där, så måste jag fortsätta att räkna och hålla pointsen och gå mera, annars har jag kilona tillbaka på nolltid. Att jag ska börja med att äta godis bara på lördagar kommer förhoppningsvis också att hjälpa! En av mina tankar inför 2009 är att det ska bli rejält med minus - jag törs inte ens drömma om att gå ner alla 40 kg jag vill bli av med, men tvåsiffrigt vore en bra början, och allt annat är bara bonus. Men jag drömmer om den dag jag kommer i underbara klänningar från 40-50-talet - sen behöver jag bara lära mig hur man får hårnålar att sitta kvar i håret - nån som har några tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0