skafferisoppa/chili sin carne/minestronevariant

Jag lyckades få middagen helt fantastiskt god igår kväll, som ni ser, så vet jag inte riktigt vad jag ska kalla den. Så här gick det till i alla fall, på en höft:

Hackad lök, vitlök, fullkornris (en skvätt bara) och en stor ganska finhackad morot frästes i olivolja. Sedan hällde jag på vatten, nästan ½ burk tacosalsa (jag hade mediumstark), lite krossade tomater och buljongpulver och lät koka i ca 15 min. Då hällde jag på lite mer vatten (då det började se mer ut som gryta än som soppa), salt, peppar, chili och spiskummin, sojafärs (kanske ½ - 1 dl), fryst majs och frysta bönor (jag hade svarta i frysen) och lät det koka en liten stund till. Och sedan åt jag, mycket glatt överraskad av resultatet. Min gryta var ganska lagom för två personer, men ta det ni tycker om, i dom mängder ni vill, och gör en alldeles egen skafferisoppa. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback