la vie en rose...

Allt känns väldigt rosa just nu, från kläderna jag har på mig (till och med underkläderna är ljusrosa och cerise) till sockorna jag stickar. Å vad fina de blir! Jag förstår inte varför jag väntat så länge med att prova Regia, det går ju som en dans. Funderar på matchande vantar också, och kanske en jättesmal halsduk i grått/vitt/svart Regia, det är som gjort för något sådant. Om jag gillar garnet? Hur kan någon tro det...

Pärlmudden vägrar jag röra för tillfället, den känns mer eller mindre förbannad just nu.

Funderar på att åka en sväng till Stockholm på torsdag. Tanken är att köpa ej stick-relaterade saker - gå på Make Up Store (köper bara smink där), kanske köpa en liten Pilgrimsfågelhalsband (har legat på vill-ha-listan ett tag, tillsammans med ett nyckelhalsband), se om det finns några kläder jag kommer i. Eller så blir det garn. Fast jag ska försöka låta bli. Jag är så fruktansvärt trångsynt i mina intressen (jag sa det själv...), inredning och mode går som en röd tråd, ända sedan jag gick i högstadiet, men jag kan inte vara intresserad av båda samtidigt. Antingen så frossar jag i modetidningar, syr, ritar, drömmer, planerar (ofta hänger det ihop med hur tjock jag är/känner mig), eller så gör jag detsamma med inredning - tidningar, böcker, renoverar, målar, fixar. Ska skriva in mig på viktväktarna imorgon, känner mig redan lite smalare och snyggare, och känner för lite moderelaterat följdaktligen. Ser fram emot att bli mindre, och ser fram emot att sticka små kläder. Blir tyvärr inte yngre, men kan i alla fall bli lite snyggare.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh, men kommer du upp hit till Stockholm måste du ju gå till Nysta och Anntorps Väv och Wincent och så! Nästa lördag (4/2) öppnar dessutom en ny stickbutik i Stockholm! "Marias Garn" på S:t Paulsgatan 20 på Söder!

2006-01-26 @ 10:40:21
URL: http://katarinawiberg.blogdrive.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0