i väntans tider...

Den här veckan paras de hemliga vännerna (secret pal 7) ihop. Ser fram emot att få min, både den jag ska köpa presenter till, och den jag ska få presenter av. Att hitta ett paket i brevlådan från ens hemliga vän är nästan bättre än julafton!

Tittade in till vår LYS här i Nynäshamn (den med otroligt trist utbud), som just har bytt ägare. Hon kommer att ta in ett roligare utbud, flytta garnavdelningen ut från mörkaste hörnet till ljuset vid skyltfönstret, och dessutom sätta in ett bord för dom som vill komma och sticka i butiken. Låter som ett stort framsteg! Tänk att inte behöva åka tåg en timme, för att få tag på bra garner! Jag lovade att göra reklam på bloggen ocm det blev bra, så ni får väl hålla ögonen öppna.

Tror jag ska sticka muddar i Drops Alpacka, har olivgrönt och petrolblått, och guldfärgade pärlor, det borde kunna bli något. Ska gå och kolla pärlor när jag går härifrån också, se vad som mer kan fungera.

Ska nog gå på Viktväktarna på torsdag (hurra.....) för femtielfte gången gillt. Det är roligare att sticka små söta tröjor och koftor i små söta storlekar, och jag behöver verkligen gå ner i vikt. Min mamma var lika gammal som mig (dvs 31) när hon dog av en propp i hjärtat, farmor var 46 när hon dog av en serie hjärtinfarkter - lite äldre vill jag nog bli. Ska jag hinna prova alla underbara garner som finns, och sticka alla trevliga saker, då måste jag bli åtminstone 50...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0