att längta till en socka....

Hade inte kunnat sticka på någtra dagar, när jag satte mig framför tv:n igår, vilken känsla när man  äntligen passat in stickorna mellan fingrarna och stickar på igen. Det blir verkligen ett beroende, jag vet inte om det är själva processen, stickorna i händerna och känslan av garnet, eller hur det får en att må, sådär lugn och avslappnad. Förmodligen en kombination av båda. Annars skulle det inte finnas en sådan uppsjö av garner av alla de fasoner, och böcker som handlar om stickningen som den nya yogan.
 Första sicksacksockan i regia är klar, och skaftet på den andra har kommit halvvägs. De blir fruktansvärt snygga (jante, släng dig i väggen) och jättesköna. Att jag inte har gjort sådana förut?!

Har fått en beställning, för pengar! Den andra i mitt liv, hela min omgivning annars beställer vad de vill ha, och betalar garnet. Man känns genast lite mer professionell när det är pengar med i leken, och ännu lite mer petnoga. En nästankompis har beställt raggsockar till sin dotter, och lämnat hela beslutsprocessen till mig. Lite press eller....

Har allvarliga funderingar på att kolla upp intresset för ett stickkafé i Nynäshamn. En nackdel, tyvärr, att kaféerna här stänger kl. 18, vilket är lite väl tidigt. Och stickning på krogen kanske inte är den bästa av idéer8även om man numer slipper röklukten). Kanske man skulle muta in ett hörn på Konsum? Varje tisdag kl. 19 vid grönsaksdisken, kanske? Nu när jag säger det, så har kaféet på Kvantum öppet längre. Måste fundera vidare på saken. Om någon nynäshamnare läser detta och har en åsikt om saken - ut med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0