måste man ha en rubrik?

Just nu ligger det en stort-brev-avi i min väska. Kan det vara ett hemligt paket, måntro? Tro mig, det visar på en enorm karaktärsstyrka, att jag gått till biblan för att blogga, innan jag rusar iväg för att hämta ut det!

Väntar på mer böcker från bokus, den nya Stitch´n´bitch-boken "Happy hooker", "For the love of knitting" (som enligt recension i VK verkar vara en riktig coffee table-bok) och "P.A. Jinglebob - The fastest knitter in the west", en barnbok, tror jag, men kan jag stå emot en bok om en stickande cowboy? Tror inte det...

Har börjat sticka en rosa spets-och-volanghundtröja i Marks & Kattens Dream. Det höga konstfiberinnehållet i garnet har avhållit mig från att prova det innan, medan angoran i det har dragit. Slutsatsen blev iaf att garnet är fantastiskt trevligt, mjukt som en babyrumpa, och snyggt - spetsen funkar jättebra. Funderar på att köpa en rejäl hög av det i olika färger (eftersom svart var slut), det är på rea, och känns definitivt som nånting som skulle kunna bo i mitt garnförråd. Ska köpa mer Feeling-garn också, det måste bli så pass många nystan, att det inte tar slut om jag beslutar mig för att det ska bli en tröja. 20 nystan borde räcka... Har problem med att hitta något jag vill göra av det dock. Det kanske ändrar sig när de två nummer Interweave Knits jag väntar på dimper ner i lådan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0