konst i mini-format

Jag tänkte skriva lite om min lilla (bokstavligen!) hobby, jag har redan pratat lite om det, men jag tänkte vidareutveckla lite, och kanske fresta någon att hänga på. ATC-kort, alltså. Jag har visat en del av det jag har gjort, men jag tänkte dela med av lite av det som driver mig att måla. Absolut är det jätteroligt, och det är en viktig del av det, men en stor del är också möjligheten att få samla andra människors fantastiska konst, för det mesta är det original, och oftast kostar det inte mer än portot när jag skickar mina kort. Jag har ingen tanke på att det en vacker dag blir något ekonomiskt värde i det hela (sorry syrran, det här funkar inte som en av dina bli-rik-fort planer!), däremot gör det mig alltid på bra humör att bläddra igenom mina pärmar (dom är två nu!), och saknar jag inspiration, så brukar jag få en knuff. Fast jag tucker faktiskt bäst om när andra säger vad dom vill ha, och så målar jag på det temat. Några av mina favoritkonstnärer är dessa, och vill man ha några av deras kort, så får man vara snabb - dom går åt fort!

  
  

 

Det här är bara toppen på isberget, gå in på flickr och sök på ATC, antingen bland fotona eller bland grupperna, eller kolla i galleriet på AFA. Och skulle någon vara sugen på att prova på att byta dessa mini-konstverk (alltså, inte de ovan, de är inte mina) i storlek 6,6 X 9 cm, lämna en kommentar - jag är alltid intresserad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0