tavelväggar är det enda rätta

För mig, så är tavelväggar det enda sättet att sätta upp tavlor - jag tycker inte alls om att plutta ut tavlorna i ett rum eller en lägenhet, nej, placera dom tillsammans i ett stort (eller mindre!) kluster, så blir det allra snyggast. Jag har t.o.m lyckats sätta upp en tavelvägg hos mina föräldrar, som är kungar över "sätta-alla-tavlor-på-en-rad-runt-hela-rummet" - det är nere i källaren, men den finns där!

Själv har jag över huvud taget mindre konst på väggarna än vad jag skulle önska, men jag har en del tryck som ska ramas in, och sen så ser jag tavelköp som ett långtidsprojekt - i stället för att rafsa ihop något , bara för att det ska vara, så är det mycket bättre (och personligare!) att vänta tills man hittar något som man verkligen tycker om.

Ramar är också en fråga för sig - ska man hålla dom i samma färg, blanda färger, eller som jag brukar göra - allihop i samma färg som väggen (jättebra knep för att få tavlorna att synas, och inte ramarna). Jag har tänkt vita ramar till mina tryck, första tanken var att ha alla likadana dessutom. Men nu har jag sett så många tavelväggar med blandade ramar, så jag vacklar.

   
   image285 
(med ett litet klick på bilderna kommer du till deras ursprungshem!)

Jag vill helst ha vita väggar hemma, men hur snyggt är det inte med konst mot färgade väggar?! Och tydligen har jag fastnat just för gröna väggar (kanske en liten vink att ta till mig hemma)...

Kommentarer
Postat av: rosalucia

hej! å vilken trevlig blogg du har, glad att jag hittade hit!!! (det var via din kommentar hos "jagblommar").

Ska läsa mer nu, sen återkommer jag!

2008-10-24 @ 13:48:40
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Ja, det är coolt med tavelväggar. Hr ingen själv, men har tänkt tanken...Måste klicka mig vidare och se varifrån endel av bilderna kommer eftersom det verkar vara inspirerande hem...

2008-10-25 @ 07:22:36
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Jag har alltid velat ha en tavelvägg men är rädd för att det ska bli så mycket hål i väggarna och att det ogillas av hyresvärden, fast det kanske inte gör så mycket? Himla fint ialla fall.

2008-10-28 @ 22:34:58
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Lisa

Å tavel väggar! Jag älskar köpte just 8 ramar till min sammling ;D Nu behöver jag bara ett hem! Kikar faktiskt lite efter jobb i götet med. men jag får se vart jag hamnar efter jul. den som lever får se :D

2008-11-01 @ 10:44:38
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0