inte rent hus än i alla fall

Jag såg Rent Hus i går kväll, och blev lite orolig. Kan mina pappershögar och dammråttor föröka sig till en bokstavlig soptipslägenhet? Är det så himla enkelt att mista kontrollen över sitt boende? Man orkar inte plocka ett tag, och sedan går man gångar mellan gigantiska högar med osorterat skräp.

Så imorse började jag projekt "snygga till lägenheten", jag kanske rent av städar ordentligt i helgen.

Jag om-organiserade min pysselhörna - jag har drivits lätt till vansinne av att sakerna inte har något hem, och alltså blivit liggande på mitt skrivbord. Förra helgen loppisfyndade jag en Moppebyrå och ett gammalt syskrin, så jag har lite mer plats för pryttlar. Och så tömde jag min lilla plastbyrå i garderoben - vinterkläder kan ligga i förrådet tills nästa vinter. Den fylldes med färg och papper och annat livsnödvändigt. Den plats som blev i garderoben fylldes med de plastlådor jag haft i bokhyllan, och i bokhyllan blev det plats för minibyråer, lådor och annan pysselförvaring. Det kan fungera! Ett tag i alla fall, tills jag växt ur den här förvaringen också.

Och så tog jag itu med allt papper som låg överallt, det befinner sig nu i papperspåsar i väntan på en tur till soprummet. I morron, eller i helgen.

Och så har jag tagit bort ryamatttan i vardagsrummet, den hänger på balkongen och vädras innan jag ska lägga undan den. Jag skulle vilja ha en sommarmatta, men får vara mattlös än så länge - jag vill i alla fall inte ha ryamattan framme på sommaren. Mina ryakuddar ska också läggas undan.

Alltså. Jag har inga planer på att få en "Rent Hus"-lägenhet. Det kanske tar några dagar att rådda upp överallt, men jag är en bit på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0