ord

Det går förstås alltid mode i ord, men visst är det synd att en del försvinner? Karameller, fräsigt, kalasbyxor - orden känns mycket roligare och finare än godis, coolt, tights. Jag ska absolut försöka berika mitt språk (både tal och skrift) med alla fina ord jag kan komma på! Och jag ska absolut försöka bannlysa meningsutfyllnader som "typ", och ripoffs knyck från engelskan, bara för att man inte orkar komma på något bättre.

Och apropå ord - jag tycker verkligen inte om ordet "man". Alltså, när människor säger "man" fast dom egentligen menar "jag". Det känns som ett sätt att ta avstånd från det som sägs - "man borde verkligen", "man skulle inte" - i stället för "jag borde" och "jag skulle inte". Men det är lätt att hamna där - jag för min del försöker i alla fall att bannlysa ordet "man", jag vill kunna stå för mina ord. Förresten - "skulle" och "borde" - så tråkiga ord, så fyllda med dåligt samvete. Dom skulle (...)  verkligen bannlysas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0