små vårfix

Jag måste erkänna - jag fuskade igår... Jag köpte saker som mitt köpstopp inte tillät... Det var inte dyrt, men det var å andra sidan inte på något sätt livsviktiga saker (även om jag uppskattade dom). Och just nu har jag problem med motivationen - egentligen vill jag inte ha köpstopp, helst vill jag ha en massa pengar som jag kan använda, inte vara utan, och inte kunna handla upp de sista örena på roliga saker i stället för nödvändiga saker (inte så smart, jag vet - det är väl därför jag faktiskt behöver det här köpstoppet). Vad köpte jag då? Jag köpte wallies och vit hobbyfärg på Panduro, och en rulle presentpapper med cupcakes på Lagerhaus. Som sagt, inga stora fusk, men fusk ändå.

Wallisen var tänkt att fungera som insynskydd i fönstret (jag bor mitt emot en skola, och ungarna har fri sikt in i min lägenhet), men täckte inte så mycket som jag hoppats. Men fint blev det! Panduro had många varianter att välja på, och jag stod och velade mellan trädet, och ett gäng fågelburar. En uggla blir det kanske en annan gång, den skulle vara perfekt i mitt 70-taliga vardagsrum. Billiga var dom också, 49 kr!

 

PS! Ser ni lampan nere i vänstra hörnet? Den ska så småningom målas om, men jag kan inte bestämma mig för vilken färg (gräsgrön, ärtgrön, rosa, knallrosa, gul, kastanjebrun?), vad sägs om att ge mig lite idéer? Den kommer inte att bli svart eller vit, det kan jag säga på en gång (även om svart nog vore snyggt, men inte hos mig - jag hade en svart/vit period, men väldigt kort), men någon fin, rolig färg.

Eftersom 2nd hand inte är förbjudet, så anser jag inte att ett par små köp saboterade mitt köpstopp, det blev en ram (jag har en del tryck att rama in, och dom behöver ramar, helst gamla och udda att måla vita - därav hobbyfärgen!) och en virkad duk, de kostade en Selma styck, så helt ok. Det blev väldigt vårigt i köket med ens!

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Aaah det funkar inte att kommentera.. sista gången gillt,

sjukt bra fynd, älskar wallien ;D

Ja en poster och nåt mer kanske man skulle lotta ut ;D

2009-02-03 @ 21:53:54
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: Karin

Underbar duk! Jag har själv köpstopp, det är himla svårt!!

2009-02-05 @ 13:29:10
URL: http://nordiccraft.blogspot.com/
Postat av: Budgetdesign-bloggen

Hej! Får jag göra ett reportage om dig på min blogg? Maila mig gärna :) Mvh Jojjo

2009-03-13 @ 10:51:32
URL: http://retrolover.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad fint du har det! :)

2009-03-19 @ 15:55:38
URL: http://tankeord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0