påskris och tre i rad

Jag satte in en bukett påskris idag (och glömde kvar den på köksbordet när jag gick ut, så troligen hittar jag den utspilld på golvet när jag kommer hem - katter!), jag hämtade upp en vas ur källaren, och satte band i riset i stället för fjädrar. Blev bra, tycker jag, nu är det bara att vänta på små musöron!

image186 image187

Och så har jag knåpat ihop en påskpresent till min lillasyster, jag ska äta lunch där imorron, långfredag:

image188

Det är ett tre-i-rad, jag har virkat spelplanen, sytt ett fodral, målat tre stenar och slipat av kanterna på tre bitar av en sönderslagen marockans skål. Det är en av mina bättre idéer, tycker jag, och jag håller på att göra fler att sälja i min Etsy-butik. Är det någon som är intresserad (bra gå-bort-present!), så lämna en kommentar - jag är flexibel med färger, så att det går att få den skräddarsydd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0