min väckarklocka, närbilder och när katten själv får bestämma

Jag köpte den här väckarklockan för flera år sedan, och jag kommer att ha kvar den så länge den håller ihop - jag tycker att den är underbar! Och att den väcker mig med en muslimsk böneutropare är nästan för kitsch för att vara sant! Dessutom råkade jag smyga med ett självporträtt - ooops!

image179

Och som ni ser, så har jag kommit på bättre fot med min kamera - kors i taket - den kan ta skarpa närbilder! Jag var tvungen att prova lite, och den här pärlhyacinten var väldigt fin (tills jag klev upp imorse - då hade min katt ätit upp varenda blomma, för att sedan kräkas upp dom på golvet...):

image181

image182

Och så här ser det ut när katten fått vara med och inreda (eller när jag inte vill kliva upp och ge honom mat VÄLDIGT tidigt):

image183

Kommentarer
Postat av: vendela

Hej hej! Vilken rolig o intressant blogg du har med fina bilder! :) jag har varit på jakt efter en sån klocka du har men inte hittat. Minns du i vilken affär du hittade dom? :)

Svar: Jag hittade den på loppmarknaden i Skärholmen, när den var där. Det var alltså ett tag sen. Men det borde gå att hitta såna väckarklockor i invandrartäta områden, tex runt Stockholm, egentligen borde jag själv kika runt, för det börjar vara dags att byta ut min...
malinmaskros

2012-07-20 @ 23:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0