nu kan jag kalla mig konsthandlare också!

Egentligen är det rätt märkligt, för jag är väldigt intresserad av estetiska uttryck av alla de slag, och konst hör väl till den kategorin. Men på mina väggar - jag vet inte om jag törs kalla det konst, ens i den allra vidaste bemärkelse. Det mesta är vykort (ett antal från Ikea) och urklipp, jag har ett stort foto av min mamma som tonåring, ett par tavlor som jag målat och en tavla som min låssasmamma (ta ordet för vad det är, en brist på något annat att kalla min icke-biologiska mamma) har målat åt mig. Jag har sett en massa fina tavlor från Etsy, men bara tänkt att "det där borde jag komma ihåg" (vilket jag aldrig gör). Men nu fick jag et ryck, och gick faktiskt in på Etsy för att kolla konst (tryck, min plånbok tillåter inte original), och köpte faktiskt ett tryck. Med frakt och allt kostade den inte ens 120 kr, för "riktig" konst! Snygg också, eller vad säger ni? Rosa och gothig, definitivt jag!

En halvtimme senare: Gissa vad jag gjorde? Jag köpte ett till tryck... Av en annan konstnär, helt fantastiska tavlor. Den jag köpte var lika billig som den första, och dom kommer att se jättebra ut tillsammans. Etsy är helt livsfarlig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0