ett nytt år

Med nya år så följer nyårslöften, men jag vet inte om det är ett ord jag vill använda - nyårslöften känns som något man brukar bryta. Men i och med januari kommer jag att köpstoppa igen, jag har faktiskt tjuvstartat lite, och försöker att undvika onödor. Ganska framgångsrikt, faktiskt! Jag har min strategi upplagd, och har några undantag - jag vet inte om jag kommer att utnyttja undantagen, men jag tror att det är ganska bra att dom finns där. Jag vet att när jag viktväktar, så är det ofta med en allt-eller-inget-känsla - om jag fuskar lite, så är det lika bra att fortsätta att fuska, eftersom allt redan är förstört. Om jag redan har skrivit in en liten fusk-klausul, så hoppas jag på att chanserna för ett framgångsrikt köpstoppsår (ja, ett helt år!) ökar. Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Fanny

jag är också allt-eller-inget-människa, lite jobbigt ibland

2008-12-29 @ 18:36:44
URL: http://magicmirror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0