varför köpa fina saker, för att sedan gömma undan dom?

Jag köper gärna porslin och glas, det är bland mina shopping- (och loppis-) favoriter, tillsammans med böcker. Men det känns lite tråkigt att gömma undan allt fint i skåp (särkilt när man ser hem med öppna köksskåp - snyggt!). Så igår plockade jag bort köksluckorna. Behovet av ett lager vit färg blev väldigt uppenbart (plus lite hyllpapper, eller hyllspets, eller hyll-bollfrans), men ändå blev köket på något sätt ljusare (märkligt, eftersom jag har vita luckor...).



Jag har ett par fönsterlampor i näver som min farfar har gjort, den ena hänger i köksfönstret, den andra fungerar som taklampa i vardagsrummet. Jag har funderat ett tag på att måla dom vita - dom är fina i näver, med dom slukar ljus, och jag tror faktiskt att man ser hur fina dom är om dom vore vita.


(Ser ni den lilla kristallen? Det har saknats en "flärp" där hur länge som helst, men så kom jag i morse på att jag kunde hänga dit något annat i stället. Kristallen skulle funka ännu mer om lampan var vit!)

Jag ställde också fram en rad ljuslyktor i fönstret (nu när det börjar bli ljusare...), det är glas från Ikea-ljus som jag för länge sedan decouperade bilder från en servett från Lagerhaus. Lagerhaus är hur pålitliga som helst - jag hittar alltid saker jag gillar där!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hade inte stommen i mina köksskåp varit så fula så hade jag gjort detsamma. Men för tillfället är det ett för stort jobb.. kanske i framtiden :) Tjusigt i varje fall!

2009-03-26 @ 23:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0