det börjar närma sig en månad!

Jag har nu haft köpstopp i drygt tre veckor, och september börjar närma sig sitt slut - och snart är det dags att få pengar dessutom! Hittills har det känts riktigt bra, även om jag har haft en del "det vill jag köpa när jag får lön"-tankar. Något som jag gärna skulle vilja ha, är några krukväxter - jag har gapande tomma fönster, som vill fyllas. Kanske jag tillåter mig billiga blommor på Kvantum. Kanske. För jag vill absolut fortsätta med köpstoppet i oktober också, det känns absolut som en sak som är bra för mig, och som får mig att omtänka hela mitt shoppingmönster. För den här månaden, när jag har fått lust att köpa för köpandets skull, då har jag köpt något i matväg, och då har pengarna inte slängts i sjön, utan det har blivit något som jag faktiskt haft glädje av.

Något som fungerar väldigt bra med mitt nya, ekonomiska jag, är en ny grej jag har börjat med - släktforskning. Helst gratis, hur bra är inte det?! På några ställen har jag kommit ner till 1500-talet, och en linje, på morfars sida, går ner till 900-talet, och till Bureätten (som var Guillous inspiration till Arn). Jag gör det förstås på det moderna sättet - jag har inte tålamodet att leta i kyrkböcker o dyl, jag googlar i stället. Funkar hur bra som helst!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad bra att det går så bra för dig. Jag har också ändrat mitt shoppingbeteende det senaste året, fast jag har långt ifrån köpstopp. Men nu förtiden tänker jag igenom mina köp mycket mer än vad jag gjorde förr. Lycka till med nästa månad också, jag håller tummarna för dig!

Ha en bra dag!

2008-09-24 @ 08:54:42
URL: http://70kvadrat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0