alice på min arm ska det bli

Jag har dom senaste tio åren (eller så) velat tatuera över en liten fågel jag har på axeln, men jag har inte kunnat bestämma mig för vad jag vill ha i stället. Jag har haft många idéer (jag är glad att jag har väntat - ingen av idéerna var egentligen riktigt bra), men nu har jag äntligen kommit på vad jag ska göra. En av mina favoriter är Alice i Underlandet, jag har alltid varit svag för goth (sedan jag var svartrockare som tonåring - ja, det hette så på den tiden), och jag vill absolut ha en old school pinuppa, så varför inte kombinera ihop dom i ett? Jag tänkte använda den här bilden som utgångspunkt, och då får Cheshire-katten täcka min gamla fågel (han ska förstås gothas till!):

  

Eftersom jag inte har någon färdig bild att utgå ifrån, så hade jag tänkt låta tatueraren rita hela bilden, men så hittade jag den här, och även om motivet inte är det tänkta, så är stilen på Alice perfekt:



Tatueraren borde kunna knåpa ihop någonting, med en så tydlig bild av det jag vill ha.

Tanken är också att hela armen ska sluta som en sleeve, alltså tatuerad ner till handleden, men jag har inte haft någon tanke på motiv. Tills nu - klart att jag ska göra bilder ur Alice i Underlandet på hela armen!

Hittade en underbar variant av min tanke, men den här är bara gothig, jag vill ju ha in ett stänk pinup också. Annars hade den här varit ett alternativ!


Några andra fina bilder:

 

 


Inspiration behöver man inte råda brist på! Jag vet, för många är Alice i Underlandet lika med Disney´s version, men det finns massor av konstnärer som gjort egna tolkningar (jag har också gjort egna varianter - Alice är ett av mina favoritmotiv att måla), och hade jag inte redan siktat in mig på en stil, så skulle jag ha svårt att välja!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0