ni skulle se min låda!

Jag har hittills varit på Myrorna i tre dagar, och har redan lyckats fylla min flyttlåda till sådär 70%... En massa fina saker! Jag siktar in mig på två huvudsakliga teman - kläder (mest klänningar, men har också hittat en hatt och en väska) från 40- och 50-talen, och så kläder som jag kan ha nu, eller inom inte alltför många kilon. Dom kläderna är jag lite kinkigare med, dom ska verkligen fånga min blick (som regnbågsklänningen från Kenzo) och kännas speciella. De äldre kläderna måste jag förstås också tycka om, men eftersom färre av dom dyker upp, så blir det mer av "jag hittar det så jag tar det". Men eftersom det är 2½ vecka till mitt första personalköp, så hinner jag fylla min låda med råge, så egentligen har jag ingen som helst brådska att jaga rätt på fynd - vi får bara samla i en enda låda, och locket måste gå att stänga... Jag har en känsla av att jag kommer att få gallra både en och två gånger innan personalköpet... Som tur är, så får vi köpa 2½ kg kläder på en gång (låt mig bara säga - det är många plagg!!!!), förra gången jag jobbade på Myrorna så fick vi bara köpa 5 plagg i taget, med storköp vid tex påsk och midsommar. Och så får vi köpa två gånger i månaden. Behöver jag säga att jag ser fram emot nästa personalköp? Och behöver jag säga att jag har budgeterat in pengarna för personalköpen i min ekonomi?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0