det där därunder...

Eftersom jag är otroligt svag för 40- och 50-tal, så kan jag inte låta bli att falla för en liten sak, som egentligen inte syns. Inte utåt, i alla fall... Nynonstrumpbyxorna är ju ett nytt påfund, de första kom på 60-talet, innan dess hade man förstås strumpor och höfthållare. Väldigt snyggt, tycker jag, och egentligen väldigt snällt för det undre livet - nylonstrumpbyxor är täta och andas inte, alltså blir det lätt svampinfektioner. Med strumpor och höfthållare slipper man det, då det fläktar hela vägen upp. (oj, vad nära inpå det vart nu...) Det här kommer inte av egen erfarenhet, men rent sunt förnuft. Som plus-stor, så behöver de flesta ett tyglager som täcker innerlåren, annars kommer det förr eller senare att göra ONT. (oj, nu blev det ännu privatare...) Men - efter ett år (eller hur lång tid det nu kan ta) eller så av min magsäcksförminskning, så kommer inte bara jag att vara mindre, utan även mina lår, och då ska dom draperas i strumpor och höfthållare. Och därav det jag egentligen skulle komma fram till - jag samlar på mig alla gamla förpackningar med strumpor jag kan hitta på Myrorna, på en vecka eller så, så har det blivit en hög (vilket förhoppningsvis tyder på att jag kommer att hitta en massa under det halvår jag kommer att jobba där), och dessutom en höfthållare. Eftersom strumpor inte är det som det finns mest av i klädbutikerna, så passar jag på. Och höfthållare är jag ute efter riktiga rejäla saker, som hjälper till att hålla saker på plats. Alltså inga flimsiga porriga saker, som bara är till lyst...

Nu skulle jag bara behöva en rejäl låda att förvara min samling i... Jag tänker mig något åt stor-hattask-hållet. Jag håller ögonen öppna på Myrorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0