äntligen - grönsaker till nynäs!

Jag har varit rätt avundsjuk för dom som bor i dom delar av Sverige där man kan prenumerera på ekologiska grönsakslådor. Och nu, äntligen, kommer ett av företagen, Årstiderna, att börja leverera till Nynäs! Hurra! Jag beställde omedelbart en låda full med bland annat mycket rotsaker (eftersom ekonomin är begränsad, och jag har inte råd med flera lådor i månaden, så valde jag en som håller länge), och den kommer på torsdag. Hurra! Det blir som julafton, fast bättre - inga döda grisar!


(i min låda den här veckan kommer det:
Potatis, kl. I
*Sallat, Billeslund, Danmark, kl. I
*Bakpotatis, Marienlyst, Danmark, kl. I
*Vinrabarber, Øko One, Danmark, kl. I
*Spenat, Tinggård Ekobruk, Danmark, kl. I
*Jordärtskockor, kl. I
*Rädisor, kl. I
*Grön sparris, kl. I
*Special tomater, kl. I
*Aubergine, kl. I
*Gurka, kl. I
Gul Lök, kl. I
Svartrot, kl. I
Grön sparris, kl. I
Salladslök, kl. I
Sallat, kl. I
Vitkål, kl. I
Timjan, kl. I

Allt närodlat och i säsong! Fantastiskt!)

Ok - stryk lite - jag får inte det med en *, det får bara skåningarna. Nu känner jag mig lite diskriminerad, jag som ville ha rabarber...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback