ologiskt med djurförsök - använd bakpulver i stället!

Något som jag tycker är viktigt, förutom att inte äta djur, är att inte utnjyttja dom heller, och alltså tycker jag att djurtester borde förbjudas. Kosmetika har redan testas i åratal, borde inte det räcka? Hur många gånger kan man testa ett ämne? Och så medicinska tester - djur reagerar inte som människor, varför då testa preparat som ska användas på människor på djur? Fullständigt ologiskt, tycker jag. Varför inte använda alla de som sitter av tiden i våra fängelser i stället? De som har tagit liv eller skadat andra människor, här har dom verkligen en chans att sona sitt brott och att ge tillbaka till samhället! Verkligen ett liv för ett liv - nu får dom rädda liv, som botgöring för de liv som förstörts eller förkortats. Och dessutom - tester på brottslingar kan  inte bli annat än rättvisande, eftersom dom också är människor. Ok, det var min lilla åsikt, och bara för att komma fram till den här länken:

Det är svårt att hitta tex schampo och balsam som inte är testade på djur, eller som inte är dyra, och alldeles för oft är dom inte så bra heller. Jag hittade
den här sidan, och funderar allvarligt på att försöka - bakpulver och äppelcidervinäger i stället för schampo och balsam. Billigt, miljövänligt, djurvänligt - fungerar det dessutom på håret, då är i alla fall jag såld!
UPPDATERING: Efter knappt en vecka utan schampo, så ger jag upp - håret känns som fårull, ytan är alldeles fet. Så jag fortsätter att leta bra, icke djurtestade schampon i stället. Urtekram är faktiskt helt ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback