ååååh vad gott!

Jag var på Willys igår, och kunde inte låte bli deras hylla med nötter och torkad frukt, och jag hittade torkad ingefära. Jag hade främst tänkt använda den till bakning, då jag inbillade mig att den kunde vara lite väl spicy att bara äta. Men efter en lite smakbit - jag är såld! Hela den lilla asken försvann ner i magen under kvällen - hoppsan! Ingefäran är söt, men inte illsöt som många sorters torkad frukt (tex kiwi och jordgubb), men sedan har den en liten heta i botten, som gör att man (i alla fall inte jag) inte kan tryck i sig för många bitar på raken. Jag kommer absolut att köpa torkad ingefära ofta - absolut ett alternativ till godis som inte känns "stackars mig", och eftersom det är frukt (grönsak? rotfrukt? krydda?) så är det förstås helt veganskt. Kan det bli bättre? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback