provade nötlimpan igår

Jag stod framför kylen igår kväll, och hade ingen aning om vad jag skulle laga till middag, jag hade handlat till nån slags fyllda tortillas, men kom fram till att bröden skulle bli väldigt soggiga till dagens lunch (lagar kanske det ändå ikväll, och tar med fyllning och bröd för sig, och fyller på jobbet). Till slut blev det cashew nut roast (från Goodstore), ugnsrostad brysselkål, kokt romanesco och havregräddsås (havregrädde, buljongpulver, citronpeppar, soja), och jag blev positivt överraskad. Nötlimpan var oväntat god, även om den var lite i kladdigaste laget (lite mindre vatten? längre gräddningstid? högre ugnsvärme?), och såsen var fantastisk. Det var definitivt en måltid som jag såg fram emot att äta till lunch idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback