ingen vet vad du tycker, om du inte säger det!

Jag skickade lite insändare idag, tycker att det är lite tyst om veganism i media, nu tio år efter "militanta veganer"-trenden på 90-talet. Trend i media, alltså. Det är alltså dags att vi gör oss hörda igen, dom flesta har ingen aning om vad veganism faktiskt innebär, och tro det eller ej, dom vet inte vad djurätande för med sig heller, så vi måste berätta det för dom. Så här skrev jag, ni får hitta på något själva!

Apropå veganism vs. köttätande

Det är märkligt hur något som är det mest medmänskliga, fredliga val vi kan göra, kan röra upp så mycket upprörda känslor.

Ni köttätare säger att ni inte vill att vi prackar på er våra åsikter ? ändå räcker det med att säga att jag är vegan, för att köttätare ska pracka på mig sina åsikter, för att inte nämna sina fördomar.

Ok, jag ska inte pracka på någon mina åsikter, men vad sägs om lite fakta? Det finns inget ämne i animalisk föda (kött, fågel, fisk, ägg, mjölk) som inte kan fås via vegetabilisk kost ? och i en hälsosammare form. Det finns ingen större miljöbov än köttproduktion och därmed köttätande. Det enklaste sättet att lösa världshungern är vegansk kost ? en yta som föder 1 köttätare, föder 12 veganer.

Detta är fakta, inga åsikter, och om någon har köttätande fakta som väger lika tungt till ert försvar ? ja, då ser jag fram emot att höra dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback