fröken sverige

Jag såg Fröken Sverige igår (jag vet, jag är långt efter min tid!), och blev lite fundersam - är det en någorlunda rättvisande bild av veganer och djurrättsaktivister som visas? Är vi så trångsynta och utestängande av resten av världen? När jag var yngre saknade jag någon med samma etik som jag, men om dom andra var som i filmen, då är jag glad att jag inte hittade någon. Å andra sidan kan jag bara döma efter mig själv, och jag är långt ifrån filmens veganer. Kan jag utgå ifrån att det bara är en rejält påspädd myt, skapad av alla dessa med veganskräck efter 90-talets lastbilsbränningar? För som veganerna porträtterades, så njöt jag faktiskt när "Moa" lurade i sina kompisar kött, trots att det borde vara veganerna som jag sympatiserar med.
Men filmen, hur var den då, kan man fråga sig. Och helt ok, tycker jag, absolut inga bortslösade 90 minuter, men kanske ingen Oscar-vinnare.

image45

Kommentarer
Postat av: fia

så tycker du att filmen är värd att se??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback