ååååh, spotify!

Tänk bara, det är helt lagligt, det innehåller gigantiska mängder fantasktisk musik i alla de genrer, och man kan göra ändlösa spellistor! Vad finns det som är dåligt med Spotify? Jo, jag vet - min hjärna låser sig, och jag kommer inte på all den musik jag faktiskt tycker är jättebra och faktiskt skulle vilja spel-lista. Lyxproblem, måhända - som tur är så kan jag lägga till låtar när jag vill, hur många jag vill (så vitt jag vet - än har jag inte nått stopp, och jag har gjort många och enorma spellistor idag - hurra för fungerande ljud!), och nästan vilka jag vill.

Idag har jag lagt in bland annat filmmusik (Marie Antoinette, Amèlie från Montmartre, Cry Baby och Tim Burton-filmer), gamla favoriter (Lisa Ekdahl, Toni Holgersson, Eva Dahlgren, Arrested Development och Sisters of Mercy), nya favoriter (Puppini Sisters, Andrew Sisters och Nouvelle Vague), ett par jul-listor (ja, redan! - några Christmas Cocktails (julfavoriterna!), Andrew Sisters Christmas och Swing Cats Christmas), och så ett par blandade listor. En med bubblig, glad och lite vemodig musik (som Vanessa Paradis, Carla Bruni och Monica Zetterlund), och en som inte är det (som Marilyn Manson, Kiss och Billy Idol). Märks det att jag tillbringat några timmar med Spotify?

Är det förresten nån som har några bra musiktips? Jag gillar (förstås) ovan nämnda musik, men också mycket annat, och provar gärna något nytt!

Har du inte Spotify än, gå och jaga invites, här och här dyker hela tiden nya upp!

     
   
Som att plocka smågodis!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi har nyligen blivit inbjudna, tycker också att det verkar vara hur bra som helst.

Men jag har inte listat ut hur man gör spellistor ännu, ska kolla det när jag har lite tid.

2009-05-02 @ 07:44:34
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: fru A

jamen tack, nu gav du mig en massa tips! för liksom du blir jag alldeles blockerad och kommer inte på nånting att lägga till...

2009-05-04 @ 18:40:52
URL: http://entillanna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0