vill ha fint och fixat och nystädat

Undrar om jag inte ska ta ock städa när jag kommer hem... Det känns lite vårigt ute (inte sådär fint vårigt, med solsken, fågelkvitter och en sol som värmer, utan mer grått och regningt, men all snön är borta - igen vårigt), jag har läst fina bloggar med fina saker hemma, och hemma hos mig ser det bara skräpigt och ratigt ut. Så en städning skulle inte vara helt fel. Men - det är inget roligt att städa när det luktar kattkiss i vardagsrummet (mindre än två veckor till kul-kapning!), och det är inget roligt när allt känns så halvfärdigt hemma. Jag skulle vilja måla klart vardagsrummet och köksskåpen, jag vill sätta upp lister längs köksgolvet (helst lägga nytt golv, vitt laminat från Ikea är ingen höjdare, jag vill ha rutigt linoleum!), en list ramlade i mitt huvud från garderoben... En massa fix som behöver fixas, alltså. Och jag vill göra om mitt sovrum, jag vill ha nya bokhyllor i vardagsrummet, och mitt lilla pubertetsmonster har köst sönder min fina soffa, så den är nopprig och inte alls lika fin, så jag vill ha en ny soffa, eller klä om min. Och min fåtölj känns kissig och ofräsch, så jag vill ha en ny, fin fåtölj också. Och så vill jag ha lite fina blommor i fönstren (gärna lite gammeldags tantiga), och en bukett tulpaner. Och när allt det är fixat, DÅ vill jag ha nystädat och fint!

Som det är nu, då orkar jag knappt bry mig, för det känns inte vara nån mening...

Kommentarer
Postat av: Zizzi

Men din blogg har blivit vårigt fin i alla fall!

;-)

Kram cissi

2009-03-18 @ 06:42:09
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0