köpstoppet framskrider

Det har gått drygt två veckor, och köpstoppet går lysande - det underlättas förstås av min tomma plånbok. Men jag måste erkänna - att det är fullt med rea (och halva rea-priset!) i alla butiker känns lite jobbigt, jag handlar så gott som aldrig till fullt pris (särskilt inte kläder), och att inte få handla på rean när pengarna kommer känns. Att inte köpa böcker och filmer på ett år känns också. Men jag har utnyttjat bibblan, och fjärrlånat en del böcker, och jag kommer absolut att använda mig maximalt av bibblan under det här året. Och filmer - jag får väl skriva en lista på alla failmer jag vill se (och de böcker jag ev vill köpa), och ta mig igenom den nästa år.

En del av köpstoppet, är att leva ännu lite mer miljövänligt (även om jag tillhör dom som lämnar rätt små avtryck efter sig), så mina inlägg här kommer både att handla om pengar, och om miljö. Idag blir det ett snabbt Stockholmstips, ekoSTHLM, en guide till Stockholms ekologiska utbud. Ladda hem, eller hämta på något av dessa ställen! 

Kommentarer
Postat av: Lisan

Hej, vad bra att det funkar för dig med köpstoppet. Jag har inte lyckats lika bra tyvärr. Men jag köper mycket mindre och jag funderar en extra gång, inga impuls köp. Sen är det ju mycket roligare att shoppa i secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta:)



Kämpa på och heja heja, jag tycker att du är jätte duktig!

2009-01-22 @ 22:55:45
URL: http://grisstian.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0