tänk som en tant

Jag känns otroligt oinspirerad med mitt köpstopp, och det känns jobbigt att det är 10 ½ månad kvar. Vore kanske mindre jobbigt om jag hade mera pengar, eller om jag hade bättre koll på de pengar jag får. Vilket i och för sig är tanken med att ha köpstopp. Hos tantmarit hittade jag ett inlägg, som passar perfekt in på ett köpstopps-liv (eller för en fattig vem som helst), ta det med en nypa salt, eller följ råden bokstavligt, men tänk som en tant.

Och förresten, apropå tanter - är inte de så himla bra? Tantsaker hemma, tantiga hobbies, tantkläder - allt är egentligen komplimanger. Jag älskar tantiga saker, jag stickar, virkar och syr, och skäms inte ett dugg, och jag tycker att tanter med fina kläder och hattar är just det - jättefina. Så, absolut - tänk som en tant!


Kommentarer
Postat av: jessi

Tanter är ju jättesköna- jag har känt många härliga tanter i mitt liv- de har tid att prata, bjuder på god fika, har livserfarenhet, roliga minnen och så får man varma o goa raggsockor!



Den bästa tanten var min mormor, saknar henne ibland så otroligt mycket. Men då brukar jag titta på alla fina tantsaker jag ärvt från henne o bli glad!



kramar

2009-02-12 @ 09:16:44
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag får spana in den där sidan, för jag kan inte sluta shoppa just nu, små grejer efter små grejer.

2009-02-13 @ 14:12:28
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0