mark ryden

Med tanke på hur mycket jag faktiskt tycker om konst , och hur mycket jag hittar som jag tycker om, så är det märkligt tomt på väggarna hemma. Idag hittade jag en konstnär, Mark Ryden, som tilltalar mig mycket, jag tycker om hur det gömmer sig något mörkt under den ljusa och gulliga ytan. Jag kunde inte heller låta bli att känna igen en av hans tavlor, den användes som motiv för en tatuering på Miami Ink, och redan då tyckte jag att den var väldigt vacker.

     


Fantastiska, eller hur?!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud va snygga!

2009-02-04 @ 21:07:42
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: Zizzi

Tjusiga! Tyckte om tavlan längst ner med karusellen! Jag såg på "Miami Ink" för någon månad sen, en tjej som tatuerade in bilden på hon som gråter blod. Det blev riktigt läckert!

Kram cissi

2009-02-04 @ 22:27:54
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0