ibland blir ett fel riktigt rätt ändå

Att döma av mina två tidigare inlägg idag, så är jag på gotiskt humör idag, hmmm... Jag som trodde att jag var bubblig och med sikte på våren - så fel man kan ha! Jag skulle ha fått besök idag (men hon kommer imorron), så lägenheten är nystädad (jag vet att det är att överanstränga sig, men jag hade gärna haft en hink vitfärg, så jag kunnat måla klart vardagsrummet...), och jag rörde ihop en sockerkaka i morse. Eller, jag trodde att jag gjorde det. Jag skulle just hälla smeten i formen, när jag för säkerhets skull läste igenom receptet igen. Inget socker. Och jag hade inget socker hemma heller. Panik! Jag lyckades klämma fram nån msk honung, och så hade jag knyckt lånat (hrm) några socker-rör från Ikea. Och när sockerkakan ändå inte blev sockrig, så passade jag på att ösa i lite nyttigheter, som linfrön och havregryn. Och hör och häpna - den blev jättegod! Så - sockerkaka utan socker, med banan, kanel, linfrön och havregryn var en hit! Mums! Hoppas bara att jag kan spara lite tills imorron också...

Ska försöka komma ihåg att plocka lite stenar - jag har tre-i-rad-spel som behöver göras färdiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0