om kläder och jobb

Jag har jobbat mina första dagar på Myrorna, och jag har redan samlat på mig en massa underbara kläder i min lilla flyttlåda. En massa vintage, och så en del som faktiskt är i min egen storlek också. För er som är inredningsintresserade, så har jag hittat en massa fina tyger också, men eftersom vi är begränsade till denna flyttlåda med det som vi får samla på oss, så har jag faktiskt prioriterat bort tyger och gardiner - dom är för stora och otympliga, och sedan väger dom för mycket (vi får köpa max 2½ kg varje personalköp). Men det ligger en broderad "kaffe"-duk i min låda, den var så söt och "tantig" (bra tantig, vill säga), så jag kunde inte låta bli den.

Annars, så känner jag i hela kroppen att jag inte har jobbat på länge - musklerna kvider av smärta, ochjag är oändligt trött. Tiden och våren råder förhoppningsvis bot på detta! Och så kommer det att kännas bra att få köpa lite nya kläder (även om det är 2½ vecka dit) - många på Myrorna klär sig så fint, och jag känner mig som en lumphög. Jag tycker INTE om att känna mig som en lumphög! Jag avskyr att alla mina kläder är gamla och slitna och tråkiga - jag vill vara fin och färgglad och gärna en massa storlekar mindre. Kläderna i min låda är absolut inspirerande! Vad som förresten skulle pigga upp, är en hög med kalasbyxor - nej, inte tights eller nylonstrumpbyxor, riktiga kalasbyxor (med fötter, förstås!), i fina färger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0