lapp på lapp... (på lapp på lapp på lapp)

Jag har klippt rutor, jag har placerat ut dom och flyttat runt dom, och jag har sytt, men nu börjar frmsidan på mitt lapptäcke bli klart! Jag har samlat tyg i 1½ år, och nu är rutorna ihopsydda! Det blev större än vad jag hade trott, men om det vore lite längre, så kunde jag använda det som överkast. Så ny skrapar jag ihop lappar av mina sista tygbitar och försöker att få ihop några rader till. Sedan behöver jag bara hitta baksidestyg (något enfärgat? något som tar upp lapparnas färger?) och kantband, och sedan så har jag sytt ett stort lapptäcke!

 

Kommentarer
Postat av: Annica

WOW vad duktig du är!

Jag orkade med att göra ett litet till min son när han var nyfödd. Mer tålamod än så hade jag inte.. ;-)

Ha en bra dag!

2008-09-08 @ 11:38:01
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Maria

Så fint!! och vilket jobb!!

Jag älskar lapptäcken, det är något med alla minnen som är insydda...

2008-09-15 @ 06:33:58
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0