I´m dreaming of a white (and blue and red) christmas... redan...

Jag ursäktar mig med att det bara är ett par månader kvar till 1:a advent, det är inte så vansinnigt tidigt. Min jullängtan, alltså! Den slog till med full kraft härom dagen, så jag håller redan på att planera pyssel (ok, jag har redan börjat...). Tidigare år så har min jul varit vit och rosa, i år blir den vit, röd och ljusblå - jag älskar verkligen den kombinationen, den känns lite vintage, samtidigt som den känns väldigt ny och fräsch.
 
När jag var ner till tvättstugan i morse, så tog jag upp min halmhäst från förrådet (den hade legat så länge, att jag bokstavligen hade glömt bort att jag ägde den, när jag hittade den för ett tag sedan), och nu på morronen så har jag målat ett första lager vitfärg. De röda banden är förstås också borta, det blir ljusblåa band med vita prickar i stället. Vår pysselaffär ska stänga, så allt är halva priset. Jag passade på att köpa ljusblå filt, 1 m vit filt, och så 10 meter band - en femtiolapp. Mycket pyssel blir det! Bland annat ska jag göra mini-julstrumpor till granen, och så dessa:

(mönster från allsorts)

Eftersom det alltid är rolligare med lite sällskap nere i träsket, så delar jag med mig av lite inspiration - försök stå emot julkänslorna, bara!



I slutet på månaden börjar tidningarnas julnummer dyka upp - hurra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0