jag var på loppis i helgen

Varje lördag har loppisen under Folkets Hus öppet, och i helgen brände jag mina sista kronor där - jag köpte en havremjölsburk och en rund ram där, 20 kr styck. Absolut värt det, tycker jag!

 

Jag bakade också lite pepparkakor igår - världens enklaste. Jag har köpt färdig deg, och medan jag värmer upp ugnen, så lägger jag degen i frysen en stund. Sedan är det bara att ta fram osthyveln och hyvla tunna skivor - på fem minuter så hade jag en liten plåt lövtunna, nybakade pepparkakor! Resten av degen lade jag tillbaka i kylen, bara att ta fram nästa gång jag blir sugen på peppisar!


Kommentarer
Postat av: Maria

Snygg burk! Måste ju vara godast med sådana alldeles nybakade!

2008-11-17 @ 18:42:32
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: rosalucia

Grymt smart!!! Hur kom du på det, hyvla pepparkakor?

Den idén snor jag bums!

2008-11-18 @ 08:52:34
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0