det visste ni inte om mig!

Jag har blivit utmanad av Pink Friday!

Så här funkar det:

* Länka till den som utmanat dig och sätt dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till de.

Låt de få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. Jag har kunnat läsa hieroglyfer. I mitten av 90-talet pluggade jag egyptologi i Uppsala, och då läste vi hieroglyfer också.

2. Också på 90-talet: jag var totalt insnöad på blått i köket, riktigt knallblå (kornblå/koboltblå/kleinblå - kalla det vad ni vill) dessutom. Allt var blått - glas, porslin, bestick, textilier, skålar, kaffebryggare.... Allt! Samlade också på änglar och kossor - 90-talet var absolut ett pryttligt årtionde för mig!

3. Jag blir åksjuk av allt som rullar (utom cyklar!) - bilar, tåg, bussar, tunnebana, flygplan, karuseller, gungor... Ok, mer än allt som rullar - allt som rör sig! Kan vara rätt handikappande...

4. Jag är fruktansvärt ombytlig, och jag köper nya (fast oftast gamla) grejer till lägenheten hela tiden. Jag har haft flera köksbord, soffor, bokhyllor osv sedan jag flyttade hemifrån 1992, oftast beroende på att mycket har varit fådda saker, eller saker i brist på något bättre, och jag har egentligen inte varit nöjd med dom. Nu är jag halvvägs - en del är jag jättenöjd med, en del vill jag byta ut - sängen känns som ett impulsköp, jag funderar på någon annan lösning där.

5. Jag är allergisk mot kiwi, ananas och jordgubbar - dom kliar i munnen. Och grapefrukt får mig att se ut som Angelina Jolie. Men oftast struntar jag i det, för de tillhör mina favoriter.

6. Nåt som inte är en favorit är ruccola - man får inte säga det, men jag gör det ändå - jätteäckligt! Och parmesan luktar kräk...

7. Jag tittar gärna på mina favoritfilmer många gånger. Varför inte - vem lyssnar på sin favorit-CD bara en gång?


Jag utmanar:

Fyrabarnsmamman, Jag blommar, Mönstermonstret, Linnéa, rosalucia, moa maria och lillasyster Maria.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

tack för utmaningen. jag får se om jag kan klura ut sju saker. om inte har jag gjort den här utmaningen för ett år sedan. det kan du läsa här:

http://linneahansson.blogg.se/2007/november/7-sanningar.html#comment

2008-11-08 @ 17:20:31
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: S

vilken väldans fin blogg du har!

en av de snyggaste jag har sett faktiskt :)

2008-11-09 @ 11:05:07
URL: http://positivetension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0