billigare än hötorgskonst!

Jag har bara en liten snabb idé, om det är någon som vill ha något snyggt/vackert/gulligt/vad-ni-nu-gillar att rama in, men inga som helst ekonomiska resurser. Jag tillbringar en hel del tid på flickr, dels laddar jag upp egna bilder, men mest tittar jag på andras, och när jag insåg att jag hade fyra snygga ramar (vita krusidulliga, köpta för halva priset på Hemtex), och inget att stoppa i dom (inga fler Ikea-vykort!), då vände jag mig till flickr. Jag sökte på ACEO och på ATC (skulle också kunna tänka mig sökningar på art, print, collage, osv - använd fantasin!), och skrev ut mina favoriter på en färgskrivare. Eftersom storleken på bilderna inte stämde till ramarna, så gick jag en omväg rund Word, där jag förstorade dom till lagom storlek (jag är ingen höjdare på datorer, jag har några grejor som jag kan helt ok, dom utnyttjar jag så långt jag kan). Igår ramade jag in ett par bilder, och det blev jättebra. Det är fortfarande inte "konst", men det är motiv som dom flesta inte har på väggarna (inte i Sverige i alla fall!), och i och med att det finns så många bilder att välja på, så kan alla hitta sina favoriter. Alltså, mitt tips till er: för billiga väggdekorationer och ramfyllnader, leta på Internet (flickr är bra!) och skriv ut i färg (för ett lite dyrare "uttryck", skriv ut på fotopapper, akvarellpapper el dyl!). Enklare han det inte bli!

image178
Det stora fotot, plus det lilla i övre vänstra hörnet är på min mamma, tydligen är jag väldigt lik henne. Bilden nedanför är DVD-omslaget till Corpse Bride, och de två andra är utskrivan från flickr. Förutom mamma-bilderna - kan ni ana ett tema här? Och så om ni kommer ihåg bilderna jag köpt på Etsy? Japp, till min vita/pastelliga, rätt flickiga inredning kör jag gothinspirerad konst. Tjusigt värre!
Ser ni den hemska tapeten? Den är ett minne blott i halva rummet, jag behöver köpa mer färg för att måla resten!

image184
Jag ramade in några bilder och satte upp i sovrummet också, tre av dom är utskrifter från flickr, den fjärde är ett gammalt Modesly Blaise-vykort (gillar Modesty!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0