jag är ovanligt upptagen

Jag är helt enkelt inte van att jobba varje dag, och att dessutom jobba hela dagar, som jag gjort den senaste veckan! På kvällarna lagar jag middag, och stupar sedan i säng (tidigt!), och jag hinner inget av det jag brukar göra, bland annat får bloggandet och målandet stryka på foten, jag städar ännu mindre ofta, och umgås till och med mindre än vanligt. Men det har med sig bra saker också!  Eftersom jag promenerar hundar (sådär 15 timmar den här veckan), så går jag ner i vikt, och det syns redan (och känns på kläder) att jag har krympt lite. Jag pussar och gosar på hundar en massa (alltid mysigt!). Jag träffar nya, trevliga människor (jag hann se en skymt av Carl Philip när han lämnade sin hund igår!). Jag har en arbetsdag att berätta om (vad har du gjort idag? jag har promenerat ett gäng hundar och badat en labrador.). Däremot vet jag inte om det här är mitt drömjobb, men absolut något som är trevligt att hålla på med ett tag. Bättre än barndagis!

Inte bra: Jag höll på att elda upp lägenheten i söndags... På måndag morron kom jag på att jag glömt att släcka adventsljusen i vardagsrummet... Som tur var, så slocknade dom när dom kom ner till ljushållaren (av metall, som tur är, i min träljusstake). Annars hade jag troligen inte stått här och bloggat nu...

Jag har ingen mistel att erbjuda, men vad sägs om en liten julpuss ändå?



ETA: Förresten, jag glömde - vi hundpromenerade förbi hundkaféet Himmelska Hundar, som var stängt för reparation - av Simon och Thomas! Jag förutspår ett hundigt avsnitt nästa säsong...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0