ett sista juligt ord

Det här blir det sista om den här julen, allt pyntigt är nerplockat och nerburet till källaren, alla julklappar är fådda och gedda, allt julgodis är slut. Om julmat har jag inget att säga, eftersom jag inte äter något slikt. Men innan jag lägger julen bakom mig, så vill jag bara skriva om en av dom underbara onödor som julen består av - julserviser. Vem har råd att lägga en massa pengar på porslin som bara används ett par veckor varje år? Vem har plats att förvara porslinet resten av året? Och ändå, jag jag inte låta bli att önska mig My Winter från Villeroy & Boch. Jag kanske inte behöver en hel servis, jag kan kanske nöja mig med en te-/varm choklad-servis. Eller, med tanke på priset, jag får nog vara glad för en äggkopp (för glada ägg!)... Väldigt fin är den i alla fall...

 

Det här kändes också väldigt juligt, hemma hos Posie gets cosy:



Och det var allt om julen! Ha ett gott nytt år, köp hem en bunt tulpaner, och kom ihåg - det är inte så förvivlat långt till våren nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0