syr och syr och syr...

Jag var in till Stockholm en sväng igår, kom mig äntligen för att köpa tyg till min fåtölj (20% på Åhlèns!), så igår kväll satt jag klistrad vid symaskinen. Fåtöljöverdaget är nästan klart, jag behövde bara en dragkedja (som jag köpt idag) för att sy överdraget till dynan, så är den färdig. Bra blir det, väldigt vitt! Väldigt stor skillnad mot det mörkgröna överdraget som jag hade innan.

image124

Som tur var, så köpte jag lite för mycket tyg, så det blev över så att det räckte till ett par stora kuddfodral, med tyget jag fick från England på framsidan - väldigt trevligt! Jag kommer att behöva ett helt gäng kuddar till båda min nya "soffa" och min nya säng/dagbädd, så det är bara att börja sy...

Köpte också bollfrans igår, och sydde fast på nederkanten till mitt symaskinsöverdrag - hur snyggt som helst, ser ut som om jag hade tänkt det så hela tiden, inte att det är en nödlösning för att jag var för snål med tyg.

För ett par år sedan klippte jag till ett gäng minijulstrumpor i filt (att hänga i granen, tex), och dom har bara blivit liggande, men idag sydde jag ihop dom, äntligen. Med tanke på hur fort det gick, så kan jag inte fatta att dom har blivit liggande så länge!

Köpte nyss en Pyrexform på loppis, vit, 20 kr, perfekt storlek - helt klart ett fynd!

Det är september idag! Hurra, jag älskar hösten! Och för en gångs skull så är det verkligen höst nu, det brukar annars dröja till oktober här i Nynäs. Och om två veckor fyller jag år, och då har jag ny säng, soffa och förhoppningsvis nytt köksgolv att fira med - hurra!

Kommentarer
Postat av: jessicapersika75

du kanske vill sy upp lite byxor till sonen...

2007-09-01 @ 12:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0